martes, 22 de abril de 2008

Resum...

El cap de setmana, va começar molt i molt bé, un somni, dels molts que tinc per complir, fet realitat, veure als Estopa en directe, i en molt directe... a 3 metres que els tenia! Estava feliç, desprès unes copes en molt bona companyia...


My love... Estopa cantant en Anglès...


Més vi... Estopa cantant en Català...

(Les imatges no són de massa qualitat però valen la pena)

Fins aquí tot perfecte, i llavors arribo a casa... I... Em trobo "les catarates del Niagra", però al meu menjador!, pico als veïns que tinc a sobre, m'obren la porta, faig baixar al senyor, i li ensenyo el meu menjador, i em comenta: "Nuestro no es porque nosotros no tenemos ningún escape y además por la noche cerramos la llave del agua"...
Ok, penso... Doncs tanco l'aigua de casa meva, no fos que alguna "tuberia" pases pel sostre...
I a les 8 del matí em desperto, pel soroll de l'aigua... I sense llum, un curtcicuït que s'ha carregat l'instl·lació elèctrica... Torno a picar als veïns, i no obren la porta, començo a picar a més veïns i al president de l'escala (molt amable he de dir), allà tothom tafaneja, dona la seva opinió però ajudar RES de RES (com a partir d'ara em trobi a algunes de les "radio patio" tafanejant, no em callaré la boca! Ho ben juro!)
Ja eren les 11.30h i decideixo trucar a un lampista 24 hores perque com el pis és de lloguer i era dissabte, no podia localitzar al propietàri pel tema de l'assegurança...
Truco al 112 i em diuen que ells no poden fer res que truqui al 012, el 012 em diuen que allò és informació de la Generalitat, que truqui a un numero 11xxxx de telèfonica, allà em diuen que per emergències el número és un altre, i finalement... Localitzo un lampista 24h!!!, en 45 minuts arriba, i evalua...
Diu que la fluita ve del pis de sobre...
Torno a picar, i MIRACLE! Obren la porta, deixen que passi el lampista, mira a la cuina i detecta ràpidament on és la fluita... La senyora tanca la clau de pas de l'aigüa, per indicació del tècnic i molt poc a poc deixa de caure aigüa del meu sostre del menjador, que per cert , al menjador hi ha 1 pam d'aigüa.
Ostres, sí que era d'ells la fluita, i no, no tanquen la clau de pas per la nit... m'han mentit!.
Bé la senyora diu: "mi marido está ahora trabajando y cuando vuelva, sobre las 6 de la tarde, llamaremos al seguro"... ¿¿¿Cómo?????, dic jo...
El tècnic 24 hores em volia clavar 300€ per detectar d'on venia la fluita, truco a la companyia i finalment em cobra 150€, que déu ni dó, però que hi farem ja no queia aigüa del sostre...
Finalment li dic a la veïna que faci el favor de trucar a l'assegurança, que jo no penso esperar més... Eren les 2 del migdía...
Total, que discussions i tal i tal i finalment accedeix a trucar...
Baixa a la poca estona, mentre estic recullint aigüa... I em diu que ja ha parlat amb la mutua i que li han dit que fins dilluns no podran passar... "yo ya he hecho todo lo que tenia que hacer", em diu!... Llavors exploto... I li dic que com no faci que vingui algú immediatament, li caurà un "puro" per no respondre i haurà d'assumir les consequències ... Ni cas...
Com que no puc fer més, tapo tots els mobles amb plàstics, no sigui que obrin l'aigüa altre vegada, i marxo amb la maleta i la nena a casa de ma germana...
Diumenge al migdía em truquen per dir que en 20 minuts un tècnic estarà a casa... Fa un pont al contador i torno a tenir llum però fins dilluns a la tarda, no puc tornar a casa...
Tot i això he d'escoltar "Que ellos no piensan pagarme los 150€, que esto no es culpa suya." .. Faltaría que ho haguessin fet expressament, i que "no piensa darme el número de poliza porque no tiene porque" quan li demano el número per reclamar que em paguin els 150€, "Y si quieres denunciarme, pues hazlo"...
Tothom té dret a viure i treballar a Catalunya, ha de ser molt dur marxar del teu país i deixar a la família i als amics, però si vols que et respectin, primer respecta als demès i segón, segueix les normes bàsiques de convivència i respecte del país on vius ara.
Sembla que els qui hem viscut tota la vida aquí, ens em de mossegar la llengüa i respectar als que venen de fora, perquè sinó som intolerants i "racistes", però jo ja no em puc callar, jo respecto tothom, sigui qui sigui, vingui d'on vingui, tingui l'edat que tingui, però JA 'HI HA PROU, també vull que s'em respecti a mi!, i en tres dies, no se m'ha respectat, se m'ha insultat i se m'ha faltat.
JO sí que quan estic al metro no em sento i cedeixo el seient a qui ho necessita... Qui agafa sovint aquest mitjà de transport, ja sap qui emputxa, trepitja, etc... per seure, és igual que una persona gran, una embarassada vagi de peu...

Hi ha de tot, i no tots els que venen són iguals, però hi ha un col·lectiu molt i molt nombròs que fan el que els ve en gana, (també hi ha gent d'aquí entre els que no repecten, no ho nego) però això no pot seguir aixì...

No pre-jutjaré a ningú pel país d'on vingui, però tampoc toleraré que em faltin el respecte per por de que em diguin que sóc intolerant i racista!

Tot i això pensem en positiu, segur que els que respectem sóm molts més i encara les coses poden canviar...


4 comentarios:

Anónimo dijo...

Buf noia... quin dia... podria haver començat al revés... xo força eh!

Anónimo dijo...

Ja saps que estic d'acord amb tu! Aquí, de civisme, cada vegada n'hi ha menys. Prò és que molta gent que arriba aquí, al seu país d'origen, d'això, no n'han gastat mai! A mi em treu de polleguera la gent incívica, prò quan veus qui és que generalment espitja per entrar al metro o pujar a l'autobús, qui és que corre a seure i no aixecarà el putu cul per deixar seure una dona embarassada, una persona gran, o un jove amb crosses... els enviaries tots d'una patada al cul a casa seva!

I el més fotut de tot és que encara ens diran racistes per dir això...

Ànims, guapa!

Josep B. dijo...

Crec que hem de començar a fer valdre les nostres normes, amb educació, amb paciència quan sigui necesari, però que quan algú digui que ets racista o xenòfob per no cedir en els tues drets, dir que no, que ells ho són.

Tan racista és el "blanc" que desconfia dels "negres" com el "negre" que desconfia dels "blancs".

Poso els termes entre cometes per indicar que es poden canviar per aquells identificadors racials/socials que vagin bé al cas.

Dosia dijo...

jo penso que més que un tema de raça és un tema de falta d'educació, pq en el seu país porten un retràs de 30 anys com a mínim respecte aquí, i a més estan acostumats a "la ley de la jungla", és a dir: espabila que l'últim pringa! A països com a GB porten més anys acollint immigrants i ja no són primera generació, amb la qual cosa estan molt més integrats. Nosaltres encara patim els que acaben d'arribar i tant ells estan a la defensiva com nosaltres ens mostrem desconfiats.
Ah! la factura del lampista guarda-la, que almenys te l'ha de pagar el teu administrador, ja que tu, al ser finde, no podies posar-te en contacte amb ell i vas haver de decidir davant d'una emergència. Ells ja s'ho faran per reclarmar a l'assegurança dels veïns d'adalt.